Med et splinternyt år lige en status herfra: Hvad har i årets løb gjort godt og givet mening i mit arbejde?
Den første illustration, der popper op, er en målskive.
Det er nemlig helt fantastisk synes jeg, når man i undervisningen rammer plet hos sine kursister – hold eller enkeltpersoner.
At få at vide, at man har gjort en forskel hos dem – rent fagligt og sproglig, men også rent menneskeligt – så kan jeg ikke forlange mere!
Det er selvfølgelig ikke noget, der opstår automatisk og som sker i al undervisning fra min hånd, desværre. Men jeg hjælper det på vej med forskellige ting:
1 – Introduktion
For mig er det vigtigt, at kursisterne lærer hinanden godt at kende. For nogle kan det nemlig være lidt grænseoverskridende at begynde at tale et fremmed sprog.Det lyder lidt “langhåret” og klichéagtigt. Men jeg oplever, at det virker. Både fordi jeg er så heldig, at de samme kursister kommer igen og igen.
Både pga. det sociale og fordi de mærker, at de flytter sig rent sprogligt. Wauw!
2 – Interesser
Jeg dykker ned i det indhold, som jeg tror er relevant for modtagerne.Dvs. hos privatpersoner deres hobbies og hvad der rører sig i nyhedsstrømmen.
Og for professionelle deres fagområde – men også gerne deres fritidsinteresser.
Dette er for mig nogle af de vigtigste værktøjer og det, som kan give englesang. 😊
Jeg har helt sikkert meget andet at være 2022 taknemmelig for. Det vender jeg tilbage til.
Men hvad har givet mening i dit arbejdsliv?